Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Με αφορμή και τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των κατοίκων των νησιών για το μείζον θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και της ενδοεπικοινωνίας , ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου , τ. Υπουργός Αιγαίου , Νίκος Σηφουνάκης, κατά την διάρκεια συζήτησης στο ραδιοφωνικό σταθμό ALPHA και στους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Παναγή Γαλιατσάτο , είπε : «Επί οκτώ συναπτούς μήνες η Κυβέρνηση και τα αρμόδια για τα θέματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και της ενδοεπικοινωνίας των νησιών Υπουργεία , δηλαδή το Εμπορικής Ναυτιλίας και το Νησιωτικής Πολιτικής , παρακολουθεί τα γενόμενα ως παρατηρητές για το κρίσιμο και ζωτικό πρόβλημα των νησιών : της αποτελεσματικής και απρόσκοπτης ακτοπλοϊκής σύνδεσης τους με την ηπειρωτική χώρα, αλλά και μεταξύ τους . Tα μηνύματα για τα τεράστια προβλήματα που ανέκυπταν , ήταν εμφανή από τις αρχές του καλοκαιριού , όταν επισκέπτες και κάτοικοι γνώριζαν πρωτοφανή ταλαιπωρία , μεσούσης και της τουριστικής περιόδου, για τις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις τους . Όλα αυτά , φαίνεται ότι δεν στάθηκαν ικανά να κινητοποιήσουν την κυβέρνηση για λήψη μέτρων προκειμένου να αντιμετωπίσει το οξύτατο αυτό πρόβλημα . Ουδέποτε στο παρελθόν συνέβη τέτοιος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός των νησιών και δικαίως η ανοχή των νησιωτών εξαντλήθηκε, με αποτέλεσμα να προχωρήσουν τις τελευταίες μέρες σε μαζικές και δικαιολογημένες κινητοποιήσεις . Η Κυβέρνηση της Ν.Δ δεν έχει την παραμικρή δικαιολογία για την ανυπαρξία πολιτικής και δράσεων στο ζωτικό για τα νησιά μας , τομέα της θαλάσσιας επικοινωνίας . Με την άρση του Cabotage και την νέα πραγματικότητα που δημιουργήθηκε , η τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ , με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο αντιμετώπισε στο σύνολο του το θέμα της θαλάσσιας επικοινωνίας των νησιών. Ειδικότερα σε ότι αφορά την ενδοεπικοινωνία των νησιών σχεδιάσαμε την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των «άγονων γραμμών» με την δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που ανάμεσα στα άλλα προέβλεπε και την δρομολόγηση 8-10 νέων υπερσύγχρονων πλοίων. Η λύση αυτή είχε συμφωνηθεί και με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το 2003 ανακοινώθηκε επίσημα από τους τότε Υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών και Αιγαίου , η πιλοτική εφαρμογή του νέου συστήματος σε τρεις άγονες γραμμές , του Βορείου Αιγαίου , με την προοπτική επέκτασης της σταδιακά σε όλες τις άγονες γραμμές. Τον Οκτώβριο του 2003 το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προκήρυξε διαγωνισμό πρόσληψης Χρηματοοιοκονομικού Συμβούλου . Ο Σύμβουλος προσελήφθη και κατέληξε στις αρχές του 2004 σε θετικά αποτελέσματα για το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς , ενώ αμέσως το ΥΠΕΘΟ συγκρότησε επιτροπή προκήρυξης διαγωνισμού για ναυπήγηση ή προμήθεια του πρώτου υπερσύγχρονου επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου . Ο Δημόσιος Μειοδοτικός Διαγωνισμός για την απόκτηση αυτού του σκάφους που θα εκτελούσε αρχικά δρομολόγια σε 3 άγονες γραμμές έπρεπε να έχει προκηρυχθεί τον Απρίλιο του 2004. Όμως κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν έγινε , αλλά παράλληλα ο Υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής , με δηλώσεις του , είπε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει αυτό το πρωτοπόρο πρόγραμμα για την οριστική επίλυση του προβλήματος της σύνδεσης των νησιών . Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία για την Κυβέρνηση , γιατί και στην περίπτωση που δεν συμφωνούσε με τα όσα είχαμε δρομολογήσει , όφειλε τουλάχιστον ή να έχει παρουσιάσει μια πιο βελτιωμένη εκδοχή της λύσης που είχαμε εμείς προετοιμάσει , ή μια άλλη εναλλακτική πρόταση σε συμφωνία πάντα με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ριζική αντιμετώπιση του θέματος της νησιωτικής ενδοεπικοινωνίας . Δεν έπραξε όμως απολύτως τίποτα και γι' αυτό και η Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι για τα θέματα αυτά Υπουργοί είναι πλέον υπόλογοι στους νησιώτες . Όμως τόσο ο κ. Παυλίδης , όσο και ο αρμόδιος Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών , οφείλουν σαφώς να δώσουν εξηγήσεις στους νησιώτες , αλλά και στην Βουλή γιατί δεν προχωράει ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των θαλάσσιων μεταφορών που είχε την σύμφωνη γνώμη των φορέων των νησιών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης , αλλά και γιατί δεν προχώρησε ο Διαγωνισμός για την δρομολόγηση του πρώτου (από τα 8-10) υπερσύγχρονου πλοίου που προβλέπονταν και από την μελέτη του Ινστιτούτου Μεταφορών , του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Υπουργείου Αιγαίου και η οποία ήταν η βάση του σύγχρονου προγράμματος που έδινε οριστική λύση , ευρωπαϊκών προδιαγραφών , στην θαλάσσια επικοινωνία των νησιών. Δυστυχώς φαίνεται πως η Κυβέρνηση δεν έχει κατανοήσει τη σημασία της όλης εργασίας που έγινε με πολύ κόπο και μετά από χρονοβόρες συζητήσεις και συμφωνίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσουν ότι το κράτος έχει συνέχεια και δεν πρέπει να προβάλλεται η πολιτική σκοπιμότητα που εν τέλει αποβαίνει και σε βάρος των νησιωτών.